søndag 19. april 2009

Joshi

jeg og nora og elisabeth satte oss på toget til kongsberg og ante fred og ingen fare da vi plutselig oppdaget at vi hadde satt oss ved siden av en sliten og selskapssyk alkis. det viste seg etter en togtur på ca 40 minutter fra drammen til kongsberg at mannen het Joshi og var fra lappland i sverige, men bodde i stavanger og pumpa olje på en oljeplattform som het titanic. han hadde en ni år gammel datter i Bergen som het kamilla og en 20 år gammel sønn i Finnland som het Petter. Jeg fikk inntrykk av at begge ungene hadde vært et uhell og han sa at han ikke var noe særlig glad i dem. Joshi hadde jobbet som både prest og politi, men hadde blitt sparket fordi han drakk altervinen. Lillebroren hans bodde i både drammen og kongsberg og skulle gifte seg med prinsesse victoria i sverige. hvorvidt noe av dette var sant får vi vel aldri vite. han prøvde til og med å inbille konduktøren at jeg hadde billetten hans og at jeg var forloveden hans. han prøvde også å overbevise oss om at han "ikke drakk noe særlig" etter å ha drukket en øl og åpnet en vin bare på den lille togturen med oss. Så joshi, det var koselig å treffe deg! men jeg tror vi takker nei til tilbudet om å sove hos deg hvis vi skal til stavanger og jeg vil ikke bli din kone som vasker klærne dine.

konduktøren: kan jeg få se billetten din?
Joshi: Min billett? (med litt porka-finnland-norsk)
joshi: jeg dumper olje! jeg dumper olje! (viser de medtatte hendene sine til togkonduktøren)
konduktøren: du må ha billett på toget selvom du pumper olje..
joshi: LINN! Linn har min billett! (peker på meg)

Joshi til elisabeth: erru gravvidd?
elisabeth: HAHAHAHA. nei..??!!
joshi: du er gravvidd...

joshi: djevlen.. djevelen sitter på min venstre skulder. og jesus... jesus sitter på min høyre skulder.
(vi nikker)
joshi: tror dere meg ikke?? LINN, tror du meg ikke??
Linn: joooda!
Joshi: ring til bethlehem og sjekk da!



dårlig mobilbilde fra bigbangkonserten:

4 kommentarer:

Hg sa...

Hahaha, nå lo jeg godt.
Du fant sjelevennen din der ja?

eirin sa...

hahaha :D

Tonyey sa...

Jeg sendte dette innlegget på en liten rundgang i mattetimen i dag, og jeg skal deg vi lo godt!

Tonyey sa...

si deg! skriveleif.