onsdag 22. juli 2009

London? London!

som dere skjønner så var vi i LONDON. og det var GØY! Jeg, Sara, Hg og Nanna på skikkelig jentetur med pina colada-vorspiel på hotellrommet med sminking og sex-prat. Herrrlig!


Den første kvelden dro vi ut og etter å ha vært litt her og der på Soho i håp om å finne en homsebar (noe Nanna og jeg var litt skeptiske til..?) fant vi fort ut at det var 21 årsgrense på utelivet i England. Men siden vi var 4 mer eller mindre blonde, skandinaviske jenter ble vi fort geleidet inn på en nattklubb av en flokk ivrige italienere. Stedet het Penthouse og var et skikkelig jalla jalla sted med bare utlendinger som snakket gebrokkent engelsk og ropte "scandinavian giiirls!". Men utsikten over hele London med London Eye og Big Ben var nok til å imponere oss turistene, så vi slo oss ned og hadde en fantastisk fet kveld! Det tok ikke lang tid før vi oppdaget en gjeng med noen søte franske gutter på dansegulvet og jeg og sara brukte store deler av kvelden på å løpe etter dem, samtidig som vi løp fra en gal egypter på en meter som løp etter Sara, og en drita full og litt skummel engelsk fyr som stadig ville danse (hahahahha!) Det mest ironiske var at det var hverken meg eller Sara, men Nanna som endte opp med å få et franskt kyss, noe jeg og Sara var litt bitre for resten av turen..

Jeg trodde lenge vi bodde på Action Town og ble litt skuffet når jeg oppdaget at det het ACTON town. men uansett.. når vi skulle vende hjemover mot Acton Town Hotel fikk vi kapret en pirattaxi og måtte krangle om prisene og endte opp på helt feil sted. Vi ble satt av i en gate som var helt gudsforlatt og folketom. Det eneste tegnet til liv vi kunne se var masse rever som løp omkring i søpla. Vi ANTE ikke hvor vi var eller hva vi skulle gjøre (ok, jeg kan innrømme at jeg egentlig ikke husker dette) men plutselig kom det en bil kjørende mot oss og Nanna hoppet ut i veien og ropte "we are from norway! we are from norway!!". Det viste seg at vi hadde flaksen på vår side for det var en politibil, og damen bak rattet sa med streng stemme "get in!" . Når hun kjørte oss hjem sa hun alvorlig "this is NOT a very nice part of the city!". Så det er jo litt skummelt å tenke på hva som kunne skjedd hvis vi ikke hadde blitt funnet..

De neste to dagene brukte vi på å shoppe og her fløy pengene mildt sagt :S. Etter å ha vært på topshop i nærmere 5 timer måtte jeg og sara tvinge oss til å løpe ut uten å se oss til sidene! Så endte vi opp på en skobutikk som het Shuh og der fant vi de kuleste skoene jeg noengang har sett tror jeg!




trenger jeg å si mer??

Den tredje dagen tok vi nok en tur til Penthouse. Denne gangen var dessverre ikke de søte, franske guttene der, men derimot ALI REZA. En litt ensom kar i 40-åra som spanderte alt for mye på oss og som skrev ned både mobilnummer og e-postadressen sin på en serviett og sa at vi MÅTTE ringe han neste gang vi var i London. (jaja, helt klart!)

Den siste kvelden dro vi langt ut av sentrum til noe som lignet et slummområde (Canning town). Her skulle vi se bandet til Ida, Vanity Vanished live på en slags rockepub. Det var en bra konsert og et kult sted. Det som var litt merkerlig var at igen ringere enn Einar Stray og Moddi dukket opp uten forvarsel. men, men. hyggelig det! har ingen bilder fra konserten da, men slenger inn et bilde av bandet :)



www.myspace.com/vanityvanishedsite

bare en ting å si; dette var en fet tur med fete folk :D

3 kommentarer:

Sara T sa...

HAHAHHAHAHHA!!!!!!!!
Lorenzo PRØVDE å kysse meg! er jeg nok så sikekr på da.... :P

4 mer eller mindre blonde, skandinaviske jenter?????? yeah right!! you wish! haha

Tonjey sa...

Åååh, det hørtes så gøy ut! Skulle ønske jeg var med ass!

Erik sa...

Fete sko! :)